Näin talvisin on ihanaa lukea muiden purjehtijoiden blogeja. Sanomattakin on selvää, että matkakuumetta pukkaa, mutta valitettavasti tällä hetkellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia lähteä minnekään. Vene pitäisi ensin saada maksettua pois, asuntoakin rempattua, eikä työpaikallakaan tykättäisi jos ilmoittaisin ottavani vuoden lomaa, kun "pitää päästä vähän purjehtimaan". Mutta ainahan voi haaveilla. Ja nauttia muiden retkistä. Ja mitäkö blogea luen? No Aliisaa, perusteellisella häämatkalla olevaa pariskuntaa tulee seurattua - samoin olen lukenut Kristiinan matkakertomusta. Ihanaa, että tuo on jätetty nettiin, vaikka matka onkin jo ohi. Minulle saa vinkata muistakin blogeista. Erityisesti suomalaisten seikkailut kiinnostavat.

(Kuva täältä: www.free-images.org.uk)

Olen jo päättänyt, että ensi kesänä suoritan perämieskurssin. Siinä pääsee turvallisesti kokeilemaan matkapurjehdusta merellä. Jostain se on aloitettava - eikös? Miestä ei moinen kiinnosta. Hän on täysin tyytyväinen sisävesiveneilyyn, mutta minua kutsuvat kyllä isommatkin lätäköt. En usko, että tästä eroavaisuudesta tulee kuitenkaan ongelma. Mieheni on hieman hitaasti lämpenevä. Uusia ajatuksia pitää tarkkaan punnita ja harkita. Minä sen sijaan syöksyisin aina pää edellä haasteisiin - jos vaan annettaisiin.  Mutta näin on hyvä. Tasapainotamme toisiamme. Minä johdatan mieheni seikkailuihin ja hän topputtelee minua sen verran, että ehdin saada vähän järkeä päähäni ;)

Kesäpurje ja Baltic Cruising ovat jo saaneet laitettua sivuilleen ensimmäiset kurssit. Ihan vielä en kuitenkaan uskalla varata. Jos on kokemuksia jommasta kummasta yrityksestä, niin niistäkin kuulisin mielelläni. Tänne asti noiden yritysten maine ei ole nimittäin kantautunut ja nelisen sataa on iso summa rahaa. Ainakin minulle. Ajattelin suorittaa kurssin alkukesästä / keväällä. Ehtisi sitten loppukesällä tehdä vielä kaikkea muutakin. Vaikka vuokrata veneen ja kokeilla merellä purjehtimista ihan itse!